Menu:


Artykuły


Start
Recenzje
Historia
Projekty
Porterety
Featuringi
Dyskografia
Artykuły
Wiadomości
Zdjęcia
Tapety
Teksty
Mp3
Wideo
Download
Subskrypcja
Księga Gości
Forum
Linki
Konkurs
Autor




Wywiad zamieszczony za zgodą i dzięki uprzejmości autora.

Prezentujemy wywiad z zespołem Pokahontaz. Pokahontaz to jeden z najpopularniejszych zespołów z kręgu Hip Hopu w Polsce. Fokus i Rahim ex członkowie legendarnej Paktofoniki opowiadają o swojej growej zajawce, wpływie gier na ich twórczości, oraz o zbliżającej się premierze W II.

SN: Wielu polskich muzyków przyznaje się do swoich większych bądź mniejszych kontaktów z grami. Jak ta sprawa wygląda w przypadku Waszego zespołu?
Fokus: Niestety nie mam teraz tyle czasu na granie, ile miałem kiedyś. Zagrywałem się do szaleństwa od C64 w Gianna Sisters, potem Amiga – LotusIII, Street Fighter. W końcu nastąpił okres kiedy nie miałem komputera, jego brak umilała mi konsola, którą ktoś kupił i krążyła po znajomych – każdy miał ją w domu po kilka dni. W końcu w erze PC i Internetu grałem dużo w różne MMORPG ale to bardzo czasochłonne i musiałem przestać.
Rahim: Ja nie należę do zawodowych graczy, jak i nie mam zbytnio czasu na granie. Czasem jednak pojawia się w mym życiu jakaś uzależniająca gra. Od zawsze uwielbiałem koszykówkę i tak od ATARI, przez AMIGĘ, PC aż do PSX. Obecnie zostałem zniewolony przez Pro Evolution Soccer na PS2 i w wolnych chwilach walczę z kumplami.

SN: W teledysku "Chwile Ulotne" Paktofoniki w kilku ujęciach widzimy osoby grające na jednej z konsol . Co to był za sprzęt i w jaką/jakie grę/gry tak zawzięcie graliście?
F: Przypuszczam, że wtedy to właśnie był szarak i mistrzostwa w Tekken III. Mieliśmy taką "modę" i nasze siły rozkładały się pomiędzy nami w zależności od tego kto jak wymiatał w Tekkena. Piękne czasy i dużo świetnych pojedynków.
R: Heh. Fokus pochodzi z Bogucic, gdzie żyją prawdziwi wymiatacze w T3 i to raczej on był prowodyrem uruchamiania tej gry na szaraku podczas naszych spotkań. Ogólnie brał sobie jakąś "mała chinkę" i nie było opcji by z nim wygrać.

SN: Jak wspominacie początki branży growej w Polsce? Jaki był wasz pierwszy sprzęt na którym graliście?
F: Chyba gazeta Bajtek, Commodore C64 i kasety magnetofonowe na których były gry. Jojsticki, które się ciągle psuły, kręcenie śrubokrętem, cartridg’e itp.
R: Pierwszy raz grałem u kumpla z bloku na Timex/Spectrum w jakąś bijatykę, którą się zaraziłem na maxa. Potem już tylko marzyłem o własnym. W końcu się doczekałem i otrzymałem od rodziców pięknego ATARI 800XE i tak się zaczęła moja przygoda z grami.

SN: Czy inspiracją dla tworzonej przez Was muzyki są także gry? Jeżeli tak, to jaka seria bądź tytuł miały największy wpływ na Waszą twórczość?
F: Tak, na pewno dla mnie, Rah odkąd ma pleya w domu też mu się w tekstach przemycają sformułowania. Która seria? Tekken chyba. Najdłużej i najintensywniej grałem właśnie w to. Ale pojawiają się też motywy z rpg, i ogólnie ze świata gier, ponieważ jest to element naszej rzeczywistości.
R: Zgadzam się z przedmówcą + NBA w każdej formie.

SN: Jedna z najpopularniejszych konsol w Polsce był Pegasus – 8 bitowy klon oryginalnej konsoli Nintendo – Nesa. Udało się Wam poczuć magię tego kultowego sprzętu?
F: Mam na PC emulator GBA – to chyba nie to. Czasem pogrywam w Final Fantasty I-III. Nesa nie znam - nie tykam.
R: Przyznam, że obcy mi temat, gdyż mało miałem z tym styczności. Za to pamiętam jeszcze tą rosyjską konsolkę z wilkiem łapiącym jajka˘ Piękne czasy podstawówki.

SN: Jak oceniacie nowy wygląd serwisu SwiatN.pl. Co waszym zdaniem jest najmocniejszym atutem nowej strony?
F: Chyba właśnie to, że jest wortalem, czyli portalem tematycznym. Macie konkretne informacje skierowane do konkretnej grupy odbiorców.
R: Gdybym więcej grał, pewnie bym tam często zaglądał.

SN: Dla wielu graczy korporacja Nintendo jest synonimem nieskazitelnej, czystej i miodnej rozgrywki. A z czym Wy kojarzycie słowo Nintendo?
F: Z grami i rozrywką elektroniczną najwyższej jakości? To firma typu BMW czy Mercedes wśród samochodów, więc nie ma, a może właśnie jest się co podniecać. Jeszcze teraz Wii z rewelacyjnym i rewolucyjnym kontrolerem – miód.
R: Dla mnie to protoplasta obecnych pożeraczy czasu. Chyba każdy kto ma styczność z konsolami słyszał o Nintendo lub od niego właśnie zaczynał. Jednym słowem – klasyk.

SN: Tylko godziny dzielą nas od premiery nowej innowacyjnej konsoli – Wii. Czy zastosowanie 2 bezprzewodowych padów wyposażonych w czujniki ruchu może odmienić skostniały rynek gier?
F: No, no właśnie. Widziałem chyba wszystkie trailery dotyczące tego urządzenia. Myślę, że kluczem do sukcesu, który niewątpliwie będzie miał tu miejsce jest niezwykła prostota pomysłu – nie trzeba będzie nikogo uczyć skomplikowanych kombinacji, mamy po prostu cos w stylu pilota i ruszamy nim w powietrzu – to niezwykle intuicyjny sposób. W przyszłości będzie to chyba cena i dostępność, oraz zagnieżdżenie się w świadomości użytkowników, tak jak choćby zrobił to iPod.
R: Ja nie widziałem żadnego;) Jednak na bezprzewodowe pady natknąłem się przy zapowiedziach PS3 i oszalałem z radości. Pomijam czujniki ruchu. Ogromny komfort daje brak kabelka w padzie, który chcąc nie chcąc bardzo często plącze się pod nogami i przeszkadza. Raz z powodu przypadkowego zahaczenia kabla widziałem jak PS2 mego brata leci ze stolika i uderza pięknie o podłogę. Akcja skończyła się naprawą lasera;/ I po co? Kiedy żyjemy w epoce bezprzewodówek, Bloototh’a etc., pady bezkablowe powinny być standardem.

SN: Trasy koncertowe wiążą się z długimi podróżami. Czy podczas tych wojaży towarzyszy zespołowi jakaś konsola?
F: Niestety nie. Gramy na telefonach. Przeważnie przechodzę jedną grę na koncert na Motce v360.
R: Tak j.w. – niestety, a bardzo by się przydała podczas tych długich kursów w busiku. He, jak już napiszą ProEvo na PSP to sobie ja zafunduje i sytuacja się zmieni.

SN: Na sam koniec prosiłbym o podanie waszego życiowego kredo. Jaka złota myśl przyświeca waszemu codziennemu życiu.
F: Nie ma tego złego… Pozdrawiam i życzę sukcesów! Fokus
R: Nic się nie dzieje przez przypadek oraz wszystko jest możliwe. Ja życzę łatwego pokonywania kolejnych level’i ;) RAH – MaxFloRec.com

Autor: blotniaks 2006.12.07
www.swiatn.pl

Wywiad zamieszczony za zgodą i dzięki uprzejmości autora.



All rights reserved. Wszelkie prawa zastrzeżone. © 2002 serwis www.pfk.one.pl